vineri, 2 octombrie 2009

Moral sau comercial?


Scriu ceea ce de mult gandesc si investighez. Desi par "frageda in viata" am vazut si cunoscut oameni din toate mediile si nu de putine ori mi-am pus intrebarea: unde ar fi ajuns acest om daca s-ar fi nascut sub o stea mai mult sau mai putin norocoasa?
Cat am locuit in Bucuresti, am cunoscut foarte multi oameni care primieau (si azi mai primesc) de la viata mult mai mult decat ar fi meritat... si toate acestea pentru ca s-au nascut la locul potrivit. Am mers in iarna la pestera Scarisoara, unde am fi avut toate sansele sa ramanem blocati de zapada pana la primavara... sincera sa fiu nu m-as fi suparat sa locuiesc intr-o casa de lemn, cu cel mai apropiat vecin la 3 km... macar o luna. Ma intrebam cum ar fi fost viata mea daca ma nasteam acolo? sau in un sat uitat din Moldovea, unde nu exista asfalt, iar calea ferata apare doar pe harta prafuita de la scoala?
Cine eram daca ma nasteam in Atena, iar familia imi sustinea studiile la una dintre cele mai bune Universitati din Marea Britanie sau sa iau o mica vacanta de un an la Hollywood ca sa studiez actoria?
Ce viata are o femeie din Tailanda? Sau poate eram una din miile de fete nascute in tarile asiatice, a carei familie nu isi permite sa o creasca sau sa-i ofere zestre, deci prin urmare era abandonata sau chiar omorata.
Deci pe o scara bad-good-excelent, faptul ca m-am nascut intr-un oras important al Romaniei e quite good. Pacat totusi ca ocupam o tara in care moralitatea, bunul simt, respectul, educatia si cultul pentru frumos sunt pe cale de disparitie, totul devine comercial, calitatea umana se degradeaza sub ochii nostri si nimeni nu ia atitudine.
Ador cuplurile care vin la lectii de dans cu 2 luni inainte nunta. Ii vezi cat de crispati sunt in relatie, de fapt te intrebi de ce se casatoresc? oare ce viata au acasa?
Lista intrebatilor continua ... sper doar ca cei care au citit randurile de mai sus sa fie multumiti pentru ceea ce au primit pana azi; cei care vor mai mult - sa lupte; cei care inca cred in valorile umane - sa le pastreze macar pe ale lor...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu