marți, 20 octombrie 2009

Ganduri

Am incercat din rasputeri sa nu scriu impresiile dupa acest weekend, dar trebuie sa le eliberez. Am locuit cativa ani (frumosi) in capitala acestei tari, iar de cateva luni m-am intors in orasul natal, supranumit "provincie" de unii. Nu am fugit de nimeni si nimic din Bucuresti, am fugit pentru cineva, dar s-a dovedit ca am fugit pentru altceva.
Am avut "placerea" sa petrec un weekend in Bucuresti facand ceea ce mi se parea normal ... odata, sa descopar strazile pline de apa de la o ploaie marunta, pline de praf si noroi, sa redescopar oameni mandrii ca ocupatia lor e "arsul gazului la terasa" (acum in cafenele ca e cam frig), parinti care fac/au facut copii, dar nu au timp sa-i intalneasca fiindca sunt "afemeiati" dupa bani, iar lista continua ...
Imi dau seama cat de sarac a fost acest popor incat toata lumea e disperata sa manance la restaurant (esti foarte sarman daca gatesti acasa; sau poate chiar te intereseaza sanatatea ta); sa se imbrace de la mall (o pereche de pantofi e mai scumpa cu 100 lei in Bucuresti fata de Budapesta, ca sa nu mentionez faptul ca apartine colectiei vechi) si atat! La asta se rezuma viata lor! Unii se mai duc la sala, inot, prea putini la teatru, opera, balet.
Trecem la aspectul clubbing: la cortul de la Turabo - nebunie, tineret, viata, dans, petrecere, atmosfera. La polul opus Fratelli - fitze, haine scumpe asortate prost, dar 70 % inca pastrau hainele glamour Made in China. Un negru si un tip la saxofon incingeau atmosfera, moment de super cultura doar pentru cei 10% care intelegeau si nu reuseau sa se miste liber pentru ca restul de 90% pastrau inca atitudinea cu fitze. Nu m-am simtit deloc flatata ca a trebuit sa declar la intrare ca sunt invitata la masa lui X ca sa pot intra, sau ca faimoasa Delia ne-a tinut companie. Sincer, mi-a fost foarte mila de aceasta "adunatura" de oameni nefericiti si neimpliniti, veniti la agatat, dar datorita figurilor nu a pleacat mai nimeni in 2. Din acest punct de vedere seamana fantastic Sibiul cu Bucurestiul. La Sibiu toate "vedetele" sunt singel, de teama sa nu strice reputatia. No Comment! despre Sibiu, acest subiect merita pagini intregi.
Dar sa vedem si partea plina a paharului si sa mentionez ca exista si oameni cu o cultura si educatie deosebita, tineri care aspira la MBA Harvard, London Business School sau Columbia Business School. Deci potentialul intelectual al romanilor inca exista, sper doar sa nu ne afecteze atat de mult moda si criza economica incat sa renuntam la adevaratele valori ale vietii.
Intre timp, va las cu randurile si acordurile singurei femei care ma face sa fiu mandra ca sunt romanca:
"Viata mea a fost tot ce vrei
cateodata fiara, cateodata floare.
cateodata clopot ce se cearta cu cerul."
(Lucian Blaga)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu