marți, 13 iulie 2010

Ai incredere in cautarile pe internet?

Stateam azi si ma gandeam la comportamentul consumatorului de internet din Romania si pentru ca nu am putut scoate in evidenta cateva trasaturi generale, am inceput un sondaj de opinie in randul prietenilor. (Acum ploua torential afara ;(cu tunete si fulgere)
Am constatat ca utilizatorii (cei care stiu sa
foloseasca motoarele de cautare) nu au incredere in rezultatele obtinute si simt nevoia sa consulte 2-3 surse pentru a fi siguri pe relevanta rezultatelor gasite.
O alta prietena spunea ca ea nu are incredere in informatia gasita pe internet si acorda credit doar site-urilor dezvolate de institutiile publice, desi, de cele mai multe ori, acestea nu au informatia actualizata la zi. Un simplu exemplu a fost cand incerca sa inchirieze un apartament la Ciresica-Sibiu si a fost sunata de o agentie din Constanta sa vina la vizionare. Au constientizat neintelegerea foarte tarziu.
(Un trasnet a lovit pe undeva pe aproape, l-am simtit in podea, laptop, l-am simtit rau de tot. Am ramas si fara internet :( )
Daca increderea in a cauta pe net e oarecum ok, increderea in a folosi bara de cautare
din un site e aproape inexistenta: "eu o folosesc, dar rezultatele nu sunt intotdeauna bune pt ca tb sa scrii exact cuv din titlu sau text". Din propria experienta, in majoritatea cazurilor acea bara e pusa pentru decor, fiindca nu functioneaza nici pentru cuvintele pe care le vezi ca exista in site.
Si e foarte normal pentru un site mediu sa nu investeasca intr-o bara de cautare, dar totusi de ce sa o afisezi daca aceasta nu functioneaza corect? De fapt, aceasta contribuie la designul paginii si suntem siguri ca utilizatorii oricum nu o vor folosi fiindca stiu ca nu e relevanta ;))).
Asa s-a format comportamentul utilizatorului care in loc sa gaseasca informatia dorita de pe un site folosind bara de cautare, opteaza pentru varianta "din aproape in aproape" pentru a fi sigur ca nu rateaza informatii relevante. (aici exclud utilizatorii avansati)
Toate acestea sunt semnele unei piete imature, needucate. Exemplul meu favorit este cand ii cer mamei mele sa intre pe un anume website si ma intreba unde sa scrie www. ... ?
A. in prima bara de sus? (cea cu url-urile)
B. in bara de mai jos ? (adica cea de la Google)
C. "fereasca sfantul" sa mai fie vreo bara la vedere in pagina deschisa ca ar fi scris si acolo...

Imbinand aspectele de mai sus, m-am gandit sa rebranduim tocmai.ro, profitand de principiul pe care a fost construit. Si, de fapt, asta oferim: incredere in informatia pe care o publicam!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu