miercuri, 26 mai 2010

Man are affraid to fail

Tot stau, privesc, analizez si incerc sa imi clarific gandurile: de ce le e frica barbatilor de esec? Unde au disparut vremurile pe cand barbatii erau cuceritori si siguri pe dorintele lor... unde au disparut barbatii?!? si culmea e ca exact acelasi subiect il discut destul de des cu ei.
Citeam zilele trecute confidentele unui purtator de sex masculin, ceva de genul "Nu mi-e frica sa ma implic in orice fel de relatie cu tine... bla... bla... bla Mi-e frica de inca un esec in dragoste si cred ca as ceda nervos." si mi-am dat seama ca traumele lasate de trecut nu au fost vindecate, iar persoana care ii sta alaturi nu este decat pansamentul care acopera ranile, dar nu le vindeca din interior.
Imi place de prietenul care vroia sa se casatoreasca in 10 zile si desi si-a dat seama ca o iubeste pe alta, joaca inca la 2 capete. De ce oare? Ii e frica sa isi asume o decizie? Ii e frica ca va ramane fara niciuna?
Mai este un tip de barbat: celibatarul convins de care trag femeile sa se casatoreasca cu ele, el nu vrea, iar la 40 de ani, isi plange de mila, din carciuma in carciuma, fiindca cerurile nu i-au fost aproape, sa se bucure si el de un copil al lui de care sa aiba grija si sa-l invete tot ceea ce stie. Pentru el functioneaza foarte bine vorba: "Ce-si face omul cu mana lui, se numeste lucru manual". Desi s-a considerat mereu invingator, viata l-a invins, iar teama de un nou esec e imensa.
Mai exista un tip de barbat speriat de esec: Nemultumitul. El nu indrageste nimic la nimeni si pe nimeni. Nimic nu e bun, frumos, etc. desi cea care a sustinut esecul nu a fost o persoana deosebita.
Si mai exista Misoginul esuat, aspirant la perfectiune si cu pretentii maxime de la ceidin jur, el are o cusca din plumb in jurul inimii, iar cine reuseste sa treaca de cusca ajunge sa sculpteze noi cicatrici in inima. Imi place foarte mult ideea Florianei Jucan "Doreşte-ţi să te iubească un misogin. Asta da victorie!" E foarte intensa, dar si foarte dureroasa.
Iar majoritatatea celor care au suferit aceste esecuri au ramas in loc, exact ca in piesa de mai jos:

Un comentariu:

  1. Nu e usor sa fii barbat !E chiar foarte greu. De multe ori femeile invideaza barbatii, pentru ca sunt barbati. Eu invidiez femeile. ( nu imi place si chiar nu inteleg rozul - a nu se creea confuzii). Poate din misoginism, din cauza fricii de esec, din cauza conditiei primare de "cap"...

    E greu... dar incitant.

    Nu (mai) las urme.

    RăspundețiȘtergere